Monday 26 November 2018

untuk tiga tahun yang silam



:>
there is so many thing in life that you would recommend to other, due to your scale of happiness masa buat benda benda tu and you also want to share it with others.

kita punya rasa excited tu macam nak kongsi semua benda yang pernah bagi kita rasa lain, dan kita nak orang orang yang kita suka (suka in terms of selesa) pun rasa macamtu, macam cristopher dalam into the wild cakap masa dia mati,

''happiness is only real, when shared.''

kita sangka dalam hidup kita, kita boleh grab all the things, alone. in case anyone individually rasa dia naturally super duper cool to do anything alone. tapi tak, kau nak buat band, kau pro nak mampus main semua instrument pun it doesnt matter kalau kau takde orang nak ajak main sekali. kan?

awak sukakan seni, awak adalah peminat tegar karya karya seni tak kisah la local ataupun international. dan benda tu mesti start with something, if there is no first thing pasal seni yang menarik perhatian kita, mesti rasa minat tu tak wujud. And the thing yang kita baca, dengar, or lihat tu mestilah semestinya ada orang yang produce benda tu.

tak semua orang dalam dunia ni create something for duit, kadang kadang kita buat sesuatu tu untuk orang lain jumpa hidup yang dia nak, sekaligus dalam mencari hidup yang dia cari selama ni.

it could be your friend yang buat benda benda macamtu and trust me you could be the only audience that he/she has. isnt that interesting? dalam small circle dalam dunia ni, dalam berjuta juta orang dalam dunia ni tengah buat macam macam benda, it can be orang yang kita kenal secara dekat, secara tiba tiba, secara takdir yang menempatkan di mana letaknya kita dalam dunia ni, boleh bagi impak yang besar dalam hidup kita.

life is exciting, bila sampai masa kita untuk faham yang kita kena appreciate apa yang orang lain buat, kerana itu apa yang kita nak bila kita buat sesuatu untuk orang. takde makhluk dalam dunia ni pun yang tak deserve rasa untuk menari atas awan, melainkan dia sendiri cuba spoilkan rasa tu dekat orang lain.

---

and bayangkan the next time we did something and given chance to perform infront of thousands people.

awak tak tahu yang dalam beribu-ribu orang tu mungkin ada tiga atau empat hati yang tersentuh.

kita sentiasa lalui senang payah dalam hidup. harini kita rasa hidup ni antara benda yang paling kita patut hargai, the next day kita boleh rasa susahnya sampai nak terjun bangunan tingkat 2 (tingkat 2 je lol sebab kalau lebih nanti boleh patah kaki).

dan kalau kita jumpa orang yang boleh bagitau kat kita, kita masih ada hidup yang kita belum jumpa, kita masih ada erti yang kita perlu cari.

***

almost 3 years, since habis spm, and habis matric. there was a lot of stuff happened, that i want to tell on a blank page, tapi tak kesempatan.

in summary, i was happy, i was sad, i was angry and lost.

but it was beautiful.

and maybe this one as opening untuk segala cerita selepas ini, tentang masa silam dan yang akan datang.

assalammualaikum, jangan lupa hidup tu indah. may Allah bless :))

--

hiduplah dalam irama


Hujan- hampir
Album: Lonely Soldier Boy

Senyum mentariku senyum
Namun senja tetap datang berpantun
Kau janjikan kegelapan kepadaku
Indah berbeza ditemani bintang

Teman datang dan pergi
Hati bersepah dengan memori
Hujan berbicara dengan ku
Pesannya agar ku berdiri

Hilang hampir ditelan asmara
Hilang percayaku pada semuanya
Genggaman erat takkan kulepas
Biar apapun kata si bintang ku nantikan pagi

Aku hampir ditelan asmara
Hilang percayaku pada semua
Genggaman erat takkan ku lepaskan
Biar apapun kata si bintang ku nantikan pagi


No comments:

Post a Comment