Thursday 6 December 2018

entahla

----
Heyyaaaaa!

this one isnt a post dengan tujuan, so its not like i write this one sebab nak cakap pasal this, that, or anything. ni cuma entry suka suka dan buang masa, tiada tajuk cuma cerita random random yang slip in mind at this moment.

dan sekarang hanya untuk isi empty space dah fully-white dengan contengan rasa yang tak bawak maksud apa-apa kecuali dengan meluahkan dan... berkongsi.

SO LETS TALK ABOUT APA YANG KITA BOLEH BORAK DENGAN ORANG LAIN. (ni pun bukan tajuk tau, like i said maybe u the one read this now, mungkin aku nak borak dengan kau pastu cam nak borak apa eh, so mungkin kita boleh borak pasal ni heheh)

kadang kadang kita tertanya, macamana dalam satu masa sekumpulan orang ramai ramai yang bercerita, takde siapa suruh dan takde siapa paksa, boleh bagi satu saat tu memorable sampai kalau umur kita 83 pun kalau orang cakap something yang related dengan benda tu kita boleh ingat.

yep, sebab kita suka dengan content dalamnya. sebab kita rasa benda tu salah satu kenapa kita boleh teruskan hidup dan kenapa kita perlu hidup. untuk kita rasa sebahagian dari benda benda lain yang macamtu. either kita dah jumpa atau belum, and even dah, theres a lot more to find.

kenangan sebenarnya bukan benda yang kita dapat secara tiba tiba, dia benda yang kita cari dan take part dalam benda tu. boleh jadi tanpa kita tak jadi benda tu kenangan manis untuk dorang, dan semestinya kalau takde dorang benda tu takkan (sambung sendiri).

apa yang kita perlu tahu, dalam setiap detik dalam hidup ni, dalam berbillion jiwa yang tengah hidup, banyak benda yang berlaku dalam setiap individu, dan benda cant be the same. mungkin benda yang kita faham harini, esok esok baru orang lain faham and vice versa.

warna, cinta, kopi, dan senyuman.

benda benda random yang ada erti dalam buku, boleh cari dalam google. tapi untuk definisi kita sendiri? apa yang kita betul betul faham pasal benda tu?

kat tangan kita ni ada kamus, not dwibahasa one. bukan jugak dewan pustaka punya versi. tapi versi diri kau and apa yang kau faham dalam setiap satu benda yang ada nama. dan dalam kamus tu tak fully-filled dengan dakwat. sebab banyak lagi kertas kosong, banyak lagi yang kita belum faham.

hidup ni bukan sekadar cinta dengan kata kata manis.

hidup ni bukan sekadar lapar pergilah makan dan lol tengah buat apa tu.

hidup ni tempat mencari, dalam setiap sudut persegi. kita je yang decide sama ada kita betul dah selesa dengan hidup yang cuma setiga tiga cabangnya atau empat. atau boleh jadi lebih lagi? dalam ceruk dunia yang kita belum teroka.

so.....bye, and stuff!! :)

***

dont look back in anger, i heart you said

Oasis- Live forever

Maybe I don't really wanna know
How your garden grows
'Cause I just wanna fly
Lately, did you ever feel the pain
In the morning rain
As it soaks you to the bone?
Maybe I just wanna fly
Wanna live, I don't wanna die
Maybe I just wanna breathe
Maybe I just don't believe
Maybe you're the same as me
We see things they'll never see
You and I are gonna live forever
Gonna live forever
Gonna live forever
We're gonna live forever
Gonna live forever
Gonna live forever
Gonna live forever

No comments:

Post a Comment