Tuesday 10 November 2015

Life ain't bed of roses



ath; a memoir.

pernah tak rasa bila u have so much thing sebesar alam nak spill dekat orang tapi benda tu tak terluah. sebab rasa universal tu dekat apa yang ada dalam hati dan limited masa nak bagitau dekat orang ataupun tulis kat memana.

betullah diri kita je yang betul betul faham diri.

ataupun diri kita pun memang tak pernah faham diri sendiri, kan?

pernah tak u put too high expectation on someone. Macam bila kau letak gambar dekat ig or tulis something dekat twitter and u expect dia baca benda tu.

dan kau expect dia suka benda tu and maybe stalk lepastu and cerita dekat kawan kawan and tulis kat diary lepastu senyum sorang sorang okay aku tau ni melebih hahaha.

dan benda tu yang akan buat kita down yang betul down sampai sedih lepastu serabut lepastu kita lapar nak makan pastu bukak peti ais tapi takde makanan pun dalam tu.

:'(

kita expect dia baca tapi mungkin dia perasan pun tak.

kita expect dia suka tapi dia tak rasa apa apa pun.

kita expect dia tengok kita padahal tak lansung.

dan untuk apa put too high expectation kalau benda tu yang akan sedihkan diri.

yes, crying aint a crime tapi best ke kalau setiap masa rasa sedih nak menangis, best ke?

everyone depress, either you or me. sesiapa pun.

kadang kadang kita buat sesuatu tu nak tengok orang kisah ke tak.

kita bukannya muka artis nak semua orang kisah puja. kita bukannya suara syurga nak isi kekosongan orang. but apa yang kita ada is ourself. apa yang memang dah ada kat kita. dan benda tu yang Allah bagi kita untuk hidup, untuk kita lalui.

bukan semua orang boleh hidup sampai level ni. bukan semua orang boleh pretend sorok sedih dalam diri. rules of life kan, bila kita tunjuk lemah kita lagi orang suka. kan cici :)

biar hidup kita ni ada makna. biar bila kita senyum, senyum tu yang paling gembira.

kadang kadang kita nak sangat share our happiness sebab nak orang lain tahu kita ada hidup yang best. yang boleh buat orang lain rasa impress kan kan kan.

****

sorry sebab cakap benda sedih sebab tengah sedih hm entah kenapa.

mungkin sebab cuti seminggu ni tak dapat rilek dengan betul sebab kena kerja setiap masa penat je tak pernah tak penat hahah. harap harap gaji berbaloi untuk sara hidup diri dan anak anak dan awak juga jk.

terima kasih jugak kepada ain dan emon yang layan aku dengan din dengan baik hahaha.

bila bangun tidur je cam ha ni ada pasta nak makan ke tak. okay baru bangun je dah ada makanan pasta pulak tu okay hahahaha. lepastu pergi dapur jap nak minum air lepastu tanya lagi nak makan jeli tak meh emon buat.

cakap dekat aku, siapa je suka tolak rezeki.

lepastu tanya lagi nak lapar tak nak spaghetti ke nak pasta ey rajin betul. aku sebagai abang sedara yang baik nak la tolong adik sedara yang rajin so pilih spaghetti tapi tak jadi sebab budak budak ni kena marah dengan pakteh sebab dapur bersepah HAHAHA adan uke.

yea and budak budak ni ada kucing nama fatimah(bukan fatimah)(sorry lupa nama). diorang cakap kucing ni suka lari kalau ada orang lain and guess what dia tak lari pun dengan aku hahahahaha nampak sangat aku ni baik (sorry perasan sikit)

dan penyayang (sorry perasan banyak)




life aint the same. kita takkan dapat tengok benda sama setiap masa. kita takkan rasa benda sama all the times.

kan.

sampai satu masa dah taknak kisah dah taknak peduli dengan semua benda.

bukan semua orang boleh gelak gembira main layang layang macam dulu happy je buat pakai suratkhabar lepastu keluar lari main dekat padang lepastu bengang sebab sangkut kat pokok hihi.

dan benda tu boleh lagi ke rasa sekarang, keluar untuk senyum pada awan. untuk tak kisah apa orang lakn cakap. 

time aint return back kan tapi kita still ada ourself untuk buat semua tu kan, kita still ada kawan kawan yang faham redah semua benda. kita still ada family yang dekat dengan kita. (walaupun family kita tak layan viopipe and canon in d :p)

dan terima kasih kepada syikin yang tak berkira lansung lansung walaupun kena paksa hahahah aku tau kau ikhlas kan kan kan kan kan, thank you :)


okay dan tahniah kepada fatin umairah yang kuat sangat macam hulk nak taboh orang semoga hati iman kuat jugak menahan segala fitnah duniawi hasutan syaitan dan sentiasa menjadikan qiri sebagai inspirasi muehehe.

untuk you guys, have a better life.
may Allah bless for everything.



1 comment: