Friday 20 February 2015

Baymax iz bae

please baymax, why so cute?


Assalammualaikum, haiiiiii.

Guess what, jausyan dah pindah sekolah yayyyyyyyyy. So gimme a big clap? *pak pak pak*

You know, for the first day aku duduk situ. Sumpah aku nak suruh budak izzuddin culik balik aku hantar balik sana bcs it was like arghhhhhh aku taktau nak cakap cemana.

(bayangkan muka aku tengah frust sepak tangki sebab tak boleh flush, ehehe)

Now what with that 'ehehe'?

Okay aku rasa post ni yang paling aku merepek, tengah high kut sebab ngantuk sangat.

So yeah, sebenarnya memang camtu pun kalau kau masuk mana mana sekolah asrama, first day lagi lagi bila second take. Frust sebab yang lain dah kenal kenal masa orentasi and they layan you macam.

'oh hang second take ka?'

'haah'

'okay, :)'

eh geram lak aku, dah tau aku second take sembang la dgn aku jap. dah la blur i mean like semua benda taktau. petang petang kena buat apa, and u like strangers to everyone sebab yang lain semua dah ada kawan.

seriously bro, rasa nak nangis.

tapi kan, dah dua minggu tu baru aku kamceng, kamceng sekamceng kamcengnya. i mean yelah dah boleh jerit jerit, dah boleh nyanyi dalam tandas (yang ni kena highlight) dah boleh sembang sembang. dah la perempuan kat sikit ramai do comel. but their loghat pekat sangat sangat sangat.

'hang pasaipa'

'hang tau dak aku nak ja tabo hang pikiaq hang hebat sangat ka haaaaaa'

HAHAHAHAHAHAHAHA, DAMN IT.

andddddd, sini ada italian girl.

exchange student from italy, and dia reti buat roti canai eh ah eh ewah.

u know, dia non muslim but pakai tudung time sekolah except masa hari ada pj ah. yelah u know, i takleh ah but iman goyah gak ah tengok dia pakai tudung then bila lalu depan senyum tunduk tunduk sopan gittew.

astarfighullahal'azim.

and dia main sofbol dengan aku. hahaha jeles tak jeles tak jeles tak. but dia tak reti main sangat hahahahahahha jahat do aku hahahaha. and dia berisi sikit so budak budak laki my dorm mcm

'ee tak lawa ah gemuk, aku tak suka perempuan gemuk' *sambil tersipu sipu senyum ahaks*

elelele padahal sukaaaa taknak ngaku lettew.

and dia jenis peramah. macam bila orang tegur dia akan jawab, not jenis typical sombong girl la. and dia lagi rendah dari malaysian girl so anda semua tak perlu ada rasa insecure. tapi aku tak pernah ah tegur dia.

sebab aku kan pemalu and pendiam, ahaks.

***

emm , i baru tengok big hero 6 semalam.

Hahaha tahulah noob sebab lambat tengok tapi nak buat cemana baru tengok, yea at least tengok gak en.

So i can say yang baymax is cute gila doh i mean like gila double triple banana split plus hersheys 3 scoop cute omaigod i cant. cute gila lewls (laki pun boleh terencat ceni tau ihiks)

For all those people yang dah tgk, that handshake trademark really made my day.

And u know, ada yg part sedih. Part tadoshi tu mati (i forget his name) and i just likeeee kenapa mesti ada yang mati, kenapa mesti macamni, kesian la hiro tu. and masa baymax tu terpaksa pergi sebab dia rosak and the teleport dah nak tutup. dia save an innocent girl and berkorban.

yelah robot mana ada perasaan, but masa dia hug hiro kalau hiro panas or what, i mean thats cute. and masa dia rosak tu, mesti hiro rasa sedih sangat. kenapa mesti macam ni. kenapa mesti pergi bila hiro sayang sangat kat kau, macam hiro sayang tadashi. tapi i love part dia jumpa tape (i dont know what it call) so tau la yang baymax dia buat tu is the same baymax.

tak salah kan fall in love with robot. kalau robot tu nampak lagi penyayang dari manusia yang ada hati perasaan tapi tak reti nak guna, yang guna untuk sakitkan hati orang. yang tak reti nak menyayangi, yang tak reti bahagiakan orang lain.

u know bila sekeliling i ada orang yang femes femes and jaga reputasi kononnya, semua benda nak gempak nak showoff, nak nampak perfect everytime. and i feel like im not belonging to them. their life is not my definion of cool, not my definition of happiness.

you just need to be yourself. you dont need to cover ur laugh pun supaya nampak comel gitu, takut jatuh saham. gelak jela kalau benda tu bagi gembira, bagi ketawa. gelak je kuat kuat nak cover buat apa. and u dont need to usha padat orang lain when u with ur gang yang semua femes hot belaka macam semua orang pandang kau sangat macam semua orang puja kau sgt.

semua orang ada life masing masing, ye la mungkin person yang kau rasa 'eh dia ni mesti bosan hidup dia, muka pun tak hensem'

let says yang mungkin orang suka life dia, orang jeles dengan dia, and dia lagi bahagia dari kau yang terpaksa pura pura buat benda cool untuk bahagia?

i dont say yang semua orang femes macamtu, ada la segelintir yang jenis bajet bajet ni.

tengok, aku memang ceni ha asyik melalut tadi pasal baymax terus masuk bab lain ahahahahahaha biasa la jausyan kan kuat merepek.

okay now i nak baymax, i want his hug.

but everyone need Allah more, kan? of course. sebab dengan mengingati Allah hati akan jadi tenang.

Dah la bye, sambung next entry. May Allah bless.

''I like you not because you're famous. I like you for being amazing you.''

No comments:

Post a Comment