Saturday 30 August 2014

Freedom


Assalammu'alaikum.

Dah lama tak update blog ni, dah lama sangat ni. Sampai dah ramai yang tanya, eceh bajetnya aku.

Aku tengah update pepagi ni tu nampak semangat sikit haha selalunya tidur sampai tengah hari terlentang macam takde life hari hari kena marah aduh amenda la aku ni teruk betul.

It's merdeka. Yeah, merdeka.

Kenapa tajuk ni? entah, mungkin sebab aku dah takde idea sangat ni. yeah sangat teruk dah lama tak update pun taktau nak cakap apa. Mungkin sebab bukan semua benda kita boleh tulis dengan hujung jari sebab kadang kadang ada something on mind yang kau terlalu exciting sampai tak tau nak describe macam mana, kan? aduh melalut apa aku ni.

Freedom kan? bebas dari penjajah. ceh, bebas dari penjajah 'je'? benda lain tak pun. bebas dengan komputer pun tak, tak pakai lap, phone amenda gadget semua pun nak nangis. tak guna instagram, twitter, fb segala benda sehari pun nak gelabah, serabut konon eleh bebas amendanya. bukan aku eh, aku ni termasuk golongan terkecuali. tengok ni aku dah lama tak update then maknanya aku ni bukan golongan tulah hahahahahahaha tak habis habis.

But today kena cuba senyum. Everyday pun sama. Senyum untuk semua orang, untuk aku even kau tak kenal aku. anggap jelah aku nampak, jadi a happy person for today. everyday dan a happy person dekat akhirat nanti bukannya dekat dunia je semua benda gembira gelak ketawa tapi dekat akhirat nanti orang paling sedih, paling hina, paling menyesal. no takde siapa yang nak.

Setiap seribu orang yang meniti titian sirat, sorang je yang lepas. Sorang.

Yeah, semua orang tahu, semua orang faham tapi bukan semua orang sedar. Like bila ada ustaz or ustazah cakap pasal neraka, neraka itu ini untuk orang yang tak beriman, lawan perintah tuhan bla bla bla.

Semua orang tahu, tapi apa respon pun.

''Kau tahu tak neraka?''

''Neraka ke? Oh tahu.''

See, macam benda benda agama ni neraka, syurga, iman, ibadat, ihsan, kisah kisah nabi, padang mahsyar, Islam ni benda yang kau kena tahu untuk jawab periksa. benda yang kau kena tahu untuk berjaya dalam periksa je, untuk dapat straight A spm, and lepas tu gone macam tu je. seriously what a shitty selfish.

Aku harap apa yang aku tulis ni pun aku dapat sekali. insyaAllah.

Okay habis tajuk merdeka aku nak merapu tajuk lain dah ni hahahahahahahahahaha aku dah kata post aku memang tak pernah tak lari tajuk.

So lepas the last post yang aku update tu, banyak dah khatam novel. Still macam biasa hlovate tetap tak mengecewakan. Tetap buat aku senyum sorang sorang macam orang gila (takdelah gila tapi dia macam angau la sikit) and rodier pun hahahahaha amboi banyaknya buku best. And the fault in our star buat hadiah sempena hari jadi gila nak menangis, thank you syikin :'( - mentang mentang tahu aku suka shailene woodley.

the fault in our start given by syikin
Dan jugak some good movie yang aku dapat tengok macam be with you, cerita jepun apa tah tapi aku ada beli manga dia. Dia cerita pasal satu famili ni, mak dia meninggal.Tapi dalam cerita tu mak dia lawa gila, aduh melalut dah aku ni. Kira bapak dia jelah yang jaga anak dia, bapak dia ni jenis kelam kabut sikit. Anak dia ni suka baca satu buku, buku tu pasal mak yang dah pergi akan datang balik masa musim hujan. Bapak dia ni macam layan jelah. Time musim hujan budak ni dah seronok lari masuk hutan sebab nak cari mak dia, bapak dia ni pun kejarlah dia suruh balik. Tapi mak dia ada situ. jangan tanya macam mana boleh ada, dah nama pun cerita. Tapi mak dia ni hilang ingatan, so diorang nak kembalikan memori mak dia. Tapi mak dia akan pergi balik lepas habis musim hujan, alaaaaaa. beli jela cd dia. tak mahal pun, dalam tujuh puluh ringgit centu la. haha tak mahal tak mahal tak mahal.

Haha the fault in our star ni pun aku tengok filem jugak. Dah nak habis showtime pun still ramai orang sampai kena duduk seat third last. Yang ni malas nak cerita so pergi tengok sendiri. Tapi nak tengok jugak if i stay based on bestselling novel cecelia ahern. Aku ni semua benda rajin nak tengok part belajar kurang rajin pulak.

Aku pun nak jadi penulis. Haha tinggi tak cita cita? Thanks for all support kepada yang cakap kalau aku buat cerita confirm best, pergh siap confirm lagi aku sendiri pun ragu ragu haha.

I want to be a writer, that makes your mind like a rainbow. Insya'Allah.

Tiba tiba otak jem okay bai aku ni memang macam ni entah nanti bila nak update lagi.

Assalammu'alaikum.

''Smile please, i will make you a cup of coffee. Okay?''

No comments:

Post a Comment